21 mei - Reisverslag uit Burgos, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 21 mei - Reisverslag uit Burgos, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

21 mei

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

22 Mei 2016 | Spanje, Burgos

Zaterdag 21 mei: Om 5 uur liep er al een wekker af, die ging erg vroeg weg.
Omdat er dit keer geen ontbijt was en ik wakker was van al dat gepruts van lieden die in het donker iets in hun rugtas zochten enz ben ik er ook maar uit gegaan. Op weg naar Belorado, prachtig licht glooiend landschap. Veel groen want de bloemen en het koolzaad lopen hier achter vanwege de kou.
Koffie gedronken met gebak en door naar de 1e klim van de dag.
Tosantes 820 m hoog, dan Villamodar 833 m, dan Hiniestra 975 m en als toetje San Jan de Ortego 1040 m en dan door naar Burgos.
Vlak voor Burgos een helling van 700 m met 14 procent. Die haalde ik niet meer, moest lopen want het lijf wou niet meer.
Na de top weer fietsen en ik dacht: ben zo in Burgos en ga lekker een refugio in. Dat viel dus tegen want ik was niet alleen. Wat een toeristen en pelgrims die allemaal een slaapplaats zochten. Nog in de kathedraal geweest en door gefietst naar een hotel op de route. Heb daar lekker in bad gelegen, zalig!
Vandaag 103 km gefietst en 3044 kcal verbruikt. Ik zit nu op 1989 km, bijna 2000 dus, een mijlpaal. Dat gebeurt dus morgen en dan ga ik proberen in 2 dagen in Leon te komen.

  • 22 Mei 2016 - 17:53

    Anita & Tonny:

    Nou Jaap, als we het allemaal zo lezen kun je straks ook nog wel even meedoen met de Tour de France! 4 zware klimmen op 1 dag!! Geweldig hoor! Wat een conditie moet jij nu hebben! Straks besluit je nog om terug te fietsen! We vinden het tot nu toe een heel knappe prestatie, en weten nu zeker dat je de eindstreep zult halen!! Veel plezier en succes op je verdere tocht. Geniet ervan!!

  • 22 Mei 2016 - 18:05

    Maarthen:

    Hey Jaap, met veel plezier lees ik je dagelijkse berichtjes. Zoals menig voorganger al gezegd heeft "respect". Ik had het al voor jou maar dit wordt alleen maar meer. Super vind ik het.
    Hoop dat je verder mooi weer hebt. Redden doe je het zeker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Per fiets alleen naar Spanje

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

3 juni

03 Juni 2016

2 juni

03 Juni 2016

1 juni

30 Mei 2016

30 mei

29 Mei 2016

29 mei
JAAP

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 12829

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 28 Juni 2016

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Landen bezocht: