1 juni - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 1 juni - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

1 juni

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

03 Juni 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Woensdag 1 juni: Gister middag om 14.00 uur landde vlucht IB 5160 van Iberia uit Brussel waar Els in zou zitten. Om 14.20 uur kwam ze door de deur naar de aankomsthal waar ik natuurlijk blij stond te wachten!
Na een innige omhelzing en een flinke zoen zijn we koffie gaan drinken en hebben we even lekker bij zitten kletsen, wat heel gezellig was.
Daarna besloten we terug te lopen naar Santiago over de pelgrimsroute die Els en Ton 2 jaar geleden ook hebben gelopen. Dat zou ongeveer 14 km zijn en hebben we dan ook gedaan. Het was heel leuk, ook voor Els die weer een beetje dat pelgrimsgevoel kreeg.
We waren om een uur of 19.00 in Santiago, zijn gaan eten en zijn toen naar het hotel gegaan.
De volgende dag zijn we de stad in gegaan en hebben verschillende keren op het plein voor de kathedraal gestaan, gewoon omdat het iets heeft om tussen al die aankomende pelgrims te zijn.
Om 12.00 uur zijn we naar de mis geweest wat altijd zeer indrukwekkend is, vooral door het zingen van de non. Ik krijg kippenvel als ik er aan denk.
Zo'n klein vrouwtje die met haar stem heel de dienst draagt, geweldig.
Daarna op een terras wat gegeten en gedronken en terug naar het hotel.
De volgende dag zouden we samen terug vliegen naar Brussel met een tussenstop in Madrid.