20 mei - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 20 mei - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

20 mei

Door: jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

22 Mei 2016 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Vrijdag 20 mei: 06.00 uur eruit, goed geslapen, valt nog niet tegen op zo'n zaal. Heerlijk ontbijt met koffie, brood en jus.
Kwart over 7 weg gereden richting Logrono. De kerk was nog dicht, verder naar Majera. Prachtige wegen, veel klimmen, prachtig landschap, wat vind ik dat toch mooi die bergen met sneeuw op de toppen!
Koffie gedronken en door naar Santo Domingo de la Calzade. Ik zit daar in een herberg van de nonnetjes voor € 7,50 per nacht. Je wilt niet weten hoeveel er om 15.15 al liggen te slapen, zeker 30!
Eten doe ik in het plaatsje, ontbijt zie ik morgen wel weer.
Ik ontmoette in Najero een oude man in een houten kotje. HIj verkocht koeken en fruit en je moest als donatie daarvoor betalen( wat jij het waard vond). Er kwamen ook 2 Belgen die naar Santiago fietsten. die sliepen de 1e dagen ook in een tent maar hadden het zo koud dat ze de tent naar huis gestuurd hadden. De loop- en fietsroute liep vandaag door elkaar heen.
Er liepen zoveel pelgrims vandaag, het leek wel kustmarathon. Heel veel Amerikanen en Chinezen.
Ik zit nu op een terrasje een biertje te doen, daarna eten en slapen.
Vandaag 76 km gefietst en 2169 kcal verbruikt. Totaal inmiddels 1886 km.
Temperatuur vandaag 40 graden, lekker warm!

• 22 Mei 2016 - 17:29

Leon Oerlemans :

Goed bezig Jaap,
    Je bent al een aardig eindje onderweg.
    Veel respect voor je kracht en een doorzettingsvermogen.
    Hoeveel en hoever moet je nu nog precies?
    Veel succes en nog vele mooie goede en gezellige km-ers erbij.