27 mei - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 27 mei - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

27 mei

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

28 Mei 2016 | Spanje, Arzúa

Vrijdag 27 mei: Gisteren hebben we weer gezamenlijk gegeten wat erg gezellig was. Het eten was lekker en goed.
We waren om 22.00 uur naar bed gegaan, goed geslapen. Vanmorgen werd ik pas om 07.00 uur wakker! Gelijk eruit, Pascal wakker gemaakt en ook de andere kamergenoten. Wat er toen gebeurde is nou precies waarom ik alleen ben gegaan: Ze stonden tegelijk op, gingen naar douche en toilet en toen kon ik dus nergens meer terecht en moest wachten. En dat is nu juist wat ik niet wil en zeker niet dat een ander gaat bepalen wat ik 's morgens wel of niet moet doen! Zo, even klagen en nu over tot de orde van de dag.
We zijn om 08.30 uur vertrokken, gelijk een helling van 5 km met 9 procent.
En daarna één van 12 km met 8 procent.
Onderweg koffie gedronken en heel veel pelgrims tegen gekomen, want ja, je komt steeds dichter bij Santiago.
Ze zeggen dat de laatste 100 km voor Santiago, er wel 40.000 lopen en ik geloof het wel.Het zijn er zoveel, ze lopen in colonne. Dat zou ik zelf niet willen.
Wat mij opvalt is dat er heel veel Amerikanen zijn (vervelende lui!) veel Koreanen en Nieuw-Zeelanders.
Pascal en ik hebben vandaag 81 km gereden. We zitten nu met een pils op het terras nog even alles te bespreken, wat een beklimmingen weer!
Pascal gaat morgen naar Santiago, nog zo', 47 km en dan zit zijn reis er op. Ik ga door naar
Finasterre.

• 29 Mei 2016 - 09:25

Anita Polderdijk :

Petje af Jaap! Wat een mooie reis heb je gemaakt. Het zit er bijna op. Succes met de laatste kilometers. Geniet er nog even van! Groetjesssss AnitA

• 29 Mei 2016 - 16:06

Greet:

Geweldig broertje, diepe diepe buiging. Een reis om nooit te vergeten, met heel veel hoogtepunten, soms dieptepunten, volledig af naar nul maar steeds weer de motivatie om door te gaan.
    Wees enorm trots op wat je hebt gepresteerd, wat je allemaal hebt gezien wat je hebt geleerd over jezelf en wat je voor de rest van je leven meeneemt. Geniet dubbel van de laatste dagen, JE HEBT HET TOCH MAAR GEFLIKT. groetjes je zusje.

• 29 Mei 2016 - 18:10

Maarthen:

Nog een klein stukje en dan kun je die afstrepen. Ga je op de fiets terug?

• 29 Mei 2016 - 18:51

Tineke En Jaap:

We maken voor jou een diepe buiging hoor,wat heb je dit fantastisch gedaan,nog even en dan hoef je niet meer aan een fiets te denken,althans even niet,geniet de laatste dagen nog maar lekker,dit hou je voor altijd bij je...dit is ons laatste berichtje,zullen alles wat je schrijft natuurlijk lezen,een fijne terugreis groetjes en we horen je als je weer thuis bent,wat is het snel gegaan he? doei sterke zwager xxx.