25 mei - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 25 mei - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

25 mei

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

26 Mei 2016 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Woensdag 25 mei: Vannacht goed geslagen. Om 05.30 uur wakker maar blijven liggen tot 07.00 uur. Aangekleed en ontbeten. Dat was goed en genoeg voor € 3,00.
Ik had met Pascal afgesproken dat we vandaag ieder ons weegs zouden gaan. We moesten klimmen tot 1504 m en we zaten op 820 m. Ik klim langzamer dan Pascal, vandaar.
En daar aangekomen was dan Cruz de Ferro, een paal op een berg met stenen. Het is de gewoonte dat alle pelgrims daar hun steen of herinnering neerleggen en daar even bij stil staan.
Zo heb ik ook mijn steen, die ik heb meegenomen van huis, daar neergelegd op de plaats waarvan ik dacht dat die van Ton en Els lagen. Daar was natuurlijk niks meer van terug te vinden.
Nadat ik daar wat had rond gehangen ben ik door gefietst. Ik kwam in een wolk terecht, koud en mistig. Ik moest gaan dalen en dat was geen pretje in die mist. Het begon te regenen en ik kon mijn vingers niet meer bewegen, helemaal stijf van de kou.
Tijdens die afdaling heb ik in mezelf lopen vloeken en niet z'n beetje ook!
Er liep een Mexicaanse dame van een jaar of 70 en die schold in het Spaans met mij mee, en ja, daar moesten we samen weer om lachen.
In het 1e dorpje om de koffie en daar zat Pascal ook. Samen om een stempel en op naar Ponferrada. Daar samen in de zon opgewarmd naast het Tempelierskasteel,met een broodje ham en koffie.
Verder toen, naar Villafranca del Bierzo.
Daar zitten we nu in een refugio. Ik heb weer een massage genomen. Dat was wel lekker, maar buiten en ik heb het koud! Ik ga zo mijn bed in om op te warmen want we kunnen pas op 20.00 uur eten!
Vandaag 80,8 km gereden en 2501 kcal verbruikt.
Tot nog toe 2341 km gereden.

  • 26 Mei 2016 - 20:50

    Cobien En Sjoukje:

    Wat een toch Jaap, en ontberingen hier en daar haha. Wat heb je al een hoop kilometers gereden. Het is erg leuk om je verhalen te lezen.
    Hou je taai!!

    Liefs , ook van Cobien natuurlijk

    Sjoukje

  • 27 Mei 2016 - 11:08

    Lenneke:

    He vaders,

    Je gaat zo snel, kan je nog gewoon gebak komen eten op 4 juni. :):):):)

  • 27 Mei 2016 - 20:46

    Ton En Anja:

    Hoi Jaap,
    Ja gaat als een speer, ongekend wat een conditie!
    Wel genieten van al het moois dat er te zien is onderweg.
    We verheugen ons om later de foto's eens te kunnen zien, er is vast wel wat bekends bij.
    Volgens mij reed in Ponferrada een chauffeur tegen een muur omdat die naar Els zat te kijken, dat was eigenschuld, dikke bult.
    Doe rustig aan, het is zo volgende week en dan begint het gewone leven weer.
    Veel plezier en geluk met het fietsen.
    Groet Ton en Anja.

  • 27 Mei 2016 - 21:55

    Jan De Winter:

    Beste Jaap, ik neem mijn petje af voor jou, ik vind het een hele prestatie , je verhalen zijn leuk om te lezen, je wordt nog een goede klimmer als je zo doorgaat, ik wens je heel veel sterkte, en breng je tocht tot een goed einde, gr. Jan

  • 28 Mei 2016 - 10:56

    Hans En Wil:

    Hoi Jaap, je bent er bijna! Een fantastische prestatie in zo'n korte tijd!
    Hans en Wil

  • 28 Mei 2016 - 12:00

    Ton Visser:

    Dag Jacob, man wat een prestatie tot nu toe, je gaat als de brandweer, einde van de missie is in zicht, de laatste loodjes dus hou vol en hodt het gezond, van Els begrepen dat je na compostella nog door wil naar kaap finistere, voorwaar nog een extra uitdaging, geniet er van en tot binnenkort in middelburg
    Ton V

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villafranca del Bierzo

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Per fiets alleen naar Spanje

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

3 juni

03 Juni 2016

2 juni

03 Juni 2016

1 juni

30 Mei 2016

30 mei

29 Mei 2016

29 mei
JAAP

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 12818

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 28 Juni 2016

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Landen bezocht: