23 mei - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 23 mei - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

23 mei

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

24 Mei 2016 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Maandag 23 mei: Nog even over gisteravond: na het eten kwam ik daar ineens die 2 Belgen tegen. De sliepen daar ook. Ik was ze in Estella tegen gekomen en nu weer. We hebben gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat. Even later kwamen er nog 2 Hollanders bij (man en vrouw) en die man wilde weten wat ons nou bezield had om op de fiets van Holland naar Santiago te gaan.
Simpel, gewoon gaan, nergens aan denken, alleen waar eet ik en waar slaap ik. En dat komt elke dag goed!
Dat vond hij nogal wat, dus uitgelegd dat het vrij eenvoudig is. Gewoon alles overboord en terug naar nu en dan bedoel ik: geen tv, geen krant, geen verplichtingen, geen gezeik (lekker!)
Daarover nagedacht zei hij: ik ga het volgend jaar gewoon doen. Nogmaals gezegd dat hij gewoon moet gaan en dat je wel ziet wat ervan komt.
Toen over Mercedes gepraat. Hij hoorde dat ik daar gewerkt had en wilde van alles weten. Even mannentaal onder elkaar haha.
Na een heerlijk ontbijt om 07.15 uur weg gereden.
Els had al gezegd dat dit gedeelte vrij plat is en dat is ook zo. Vond het trouwens geweldig mooie lange grindpaden met veel moois te zien.
Ik heb mijn fiets even geparkeerd om een stukje van het grindpad te lopen. Heb ik toch het gevoel een stukje van de camino te hebben gelopen (gek hé)
In Sahagun kwam ik Pascal van Lare weer tegen, die was gisteren met die harde tegenwind door gefietst. Ik had nog zo gezegd, doe dat nou niet want je gaat stuk, en ja, hij was helemaal op. We zijn samen door gereden naar Mansilla. Ik ben hier gebleven en hij is door gegaan naar Leon. Dat was nog 25 km en vond ik te ver.
Ik ga om 19.00 uur eten en dan vroeg naar bed. Maar eerst de was opruimen die ik meteen bij aankomst gedaan heb.
Nu zit ik aan een cerveza en ik ga er nog één nemen, en dan morgen op naar Leon.

  • 24 Mei 2016 - 20:59

    John En Lieneke:

    Neem er nog maar eentje van ons .John zeg altijd lekker zo biertje.het ga je goed .doei

  • 26 Mei 2016 - 19:30

    Marina:

    Hallo Jaap,

    Je maakt veel mee zeg, wat een avontuur! Leuk dat je vaker dezelfde mede reizigers tegenkomt.
    Veel succes met het vervolg van je tocht, neem ook af en toe even tijd om te genieten van een vakantie-even niets doen- moment...
    Groetjes! marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mansilla de las Mulas

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Per fiets alleen naar Spanje

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

3 juni

03 Juni 2016

2 juni

03 Juni 2016

1 juni

30 Mei 2016

30 mei

29 Mei 2016

29 mei
JAAP

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 12766

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 28 Juni 2016

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Landen bezocht: