3 juni - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 3 juni - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

3 juni

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

03 Juni 2016 | Nederland, Middelburg

Vrijdag 3 juni: Heerlijk geslapen in mijn eigen bed!
Daarna gegeten, koffie gedronken en alles opgeruimd.
Nu ga ik zo naar mijn kleinkinderen toe, want nu wil ik ze toch wel graag even knuffelen!

Nu de reis die ik gemaakt heb naar Santiago de Compostella er op zit, zou ik graag ieder die mij gevolgd en ondersteunt heeft, hartelijk bedanken voor alle reacties die jullie geschreven hebben over wat ik heb meegemaakt.
Ik, Jaap Zwart, waardeer dat zeer en heb nooit verwacht zoveel los te maken bij zoveel mensen.
Ik hoop dat ieder net zoveel van de reis heeft genoten zoals ik dat heb gedaan.
Eigenlijk kun je niet verwoorden hoe mooi het is om zo'n tocht alleen te maken en dan onderweg zoveel mensen te ontmoeten die zoals ik, zo'n tocht maken.

Ik wil één persoon naar voren halen en dat is Pascal van Lare. Met deze man ben ik de laatste week in Spanje heel veel samen geweest. Ook voor hem was het niet altijd even makkelijk ( hij weet wel waarom), en toch ging hij door.
Ook voor jou Pascal, heb ik bewondering, en wat je ook verder gaat doen, het komt allemaal uiteindelijk weer goed maatje!

En verder moet ik zeggen dat ik in Spanje heel veel heb moeten klimmen, in de regen, met heel veel wind en soms zon. als ik dan zo'n klim had van 9 % en 5 - 8 km lang, dacht ik: die lopers hebben het toch makkelijk, die hoeven niet zo hoog. En dan kwam ik boven, en wie staken daar dan de weg over? De lopers, want zij moesten toch ook die berg over.
Ik heb daar veel bewondering voor gekregen, dat ze die steile hellingen met rotsen en kuilen toch ook over moesten.
Ik reed op een geasfalteerde baan dus wie heeft het nou zwaarder?
Nou , ik weet het wel, diepe diepe bewondering voor al die mensen die Santiago hebben gehaald.
Op het plein hoor je dezelfde verhalen: geweldig dat we er zijn maar het was best zwaar.
Het geeft een zeer goed en bevredigend gevoel dat ik het ook hebt gehaald.

Ik heb 2647 km gefietst, 18.000 m geklommen en 87.464 kcal verbruikt in 166,8 uur fietsen.
Het heeft me 9 kg aan vet gekost, maar dat had ik er graag voor over.
Nu ga ik er een streep onder zetten en verder met datgene wat ik 5 weken geleden achter heb gelaten.

Dank ieder, Jaap.

  • 05 Juni 2016 - 21:21

    Ton En Anja:

    Hoi Jaap,
    Zal wel vreemd zijn om wakker te worden in je eigen bed!
    Leuk om de kinderen en kleinkinderen weer te zien, ze zullen je niet terug kenen met zoveel kilo's gewicht verloren.:-)
    Dat kon ook haast niet anders na zoveel inspanningen, blijft een topprestatie!
    Je zult nog weleens bij Pascal op de koffie gaan denken we, er is dan zoveel te vertellen en misschien wel een fotoboek om in te kijken........
    Maar dat je de draad weer oppakt van vijf weken geleden.......echt niet.....de Camino zit in je en laat je niet los.
    Bijna elke dag zal je er met veel plezier aan terug denken en dan soms spontaan er met Els over beginnen te kletsen, vaak zonder aanleiding. Das erg leuk!
    Het zal wel slijten maar het blijft wel heel lang bij je.

    We wensen je wel verdiende rust toe en Bon Camino.

    Ton en Anja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Per fiets alleen naar Spanje

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

3 juni

03 Juni 2016

2 juni

03 Juni 2016

1 juni

30 Mei 2016

30 mei

29 Mei 2016

29 mei
JAAP

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 2488
Totaal aantal bezoekers 12762

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 28 Juni 2016

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Landen bezocht: