28 mei - Reisverslag uit Negreira, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 28 mei - Reisverslag uit Negreira, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

28 mei

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

29 Mei 2016 | Spanje, Negreira

Zaterdag 28 mei: Vanmorgen om 06.00 uur opgestaan. Er zijn maar 2 wc's en 2 douches voor 45 mensen, zonder deuren, dus ik wilde vroeg zijn. Het water was koud.
Aan de overkant ontbeten voor € 3,=. We vertrokken in de stromende regen en dat bleef zo voor de rest van de dag. Korte heuvels van zo'n 500 - 750 m met een procent of 7.
Om 12 uur op het plein in Santiago aangekomen, wat een mensen en fietsers die allemaal blij waren dat ze er waren. Pascal was ook blij dat het er voor hem opzat.
Ik ga nog door tot Finasterre, 100 km heen en ook weer terug en wil woensdag om 10.00 uur op het plein aankomen.
Ik ben nog even op het plein gebleven en ben toen de weg gaan zoeken naar Finasterre. De 1e 5 km heb ik over het looppad gereden tot ik de weg vond die ik moest hebben. Nu zit ik in Negreira, 21 km na Santiago.
Ik heb, denk ik, iets zeer stoms gedaan. Ik moest nog een heuvel op van 8 procent en 5 km lang en zag een benzinepomp. Daar heb ik een reep chocolade gekocht en een blikje Red Bull.
Na 5 minuten gaat het helemaal fout, een hartslag van 235!
Ik kon niks meer, niet lopen of fietsen. Steeds stil gestaan want ik moest bij die refugio komen waar ik helemaal kapot aankwam. Gedoucht en gelijk naar bed.
Het is nu 18.00 uur en mijn hart is nog steeds onrustig. Hopen dat het goed komt voor de laatste 3 dagen.
Het ging zo goed, nergens last van gehad tot nu toe.
Vandaag toch nog 75 km gereden.
Oh ja, na zo'n dag is alles nat en je kan ook niks drogen. Ik ga zo kijken wat ik daar aan kan doen.










  • 29 Mei 2016 - 23:35

    Lenneke:

    je hebt het gehaald vaders! helemaal top !!

    dat het dan op het aller laatste mement alsnog gebeurt, dat waar je zo bang voor was toen je nog thuis was is ontzettend balen. maar he je bent gewoon wel even helemaal naar daar gefietst ondanks het slechte weer en ook nog is super snel. dat laatst stuk is dan jammer, al ist nog zo balen. blijkbaar vond je lijf dat je doel was bereikt en ben ik heel blij dat je er voor gekozen hebt te stoppen, gaat je niet in de koude kleren zitten.
    ik ben super trots op je en kan niet wachten om je verhalen te horen. hoop dat je nog een paar leuke touristische dagen hebt daar en dat het een mooi moment mag zijn om moeders strax weer te zien.

    dikke dikke kus -x- lova ya.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Negreira

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Per fiets alleen naar Spanje

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

3 juni

03 Juni 2016

2 juni

03 Juni 2016

1 juni

30 Mei 2016

30 mei

29 Mei 2016

29 mei
JAAP

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 12809

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 28 Juni 2016

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Landen bezocht: