19 mei - Reisverslag uit Logroño, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 19 mei - Reisverslag uit Logroño, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

19 mei

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

19 Mei 2016 | Spanje, Logroño

Donderdag 19 mei: Half 7 mijn bed uitgekomen en heb goed geslapen, vooral omdat het mijn 1e keer was op zo'n slaapzaal. Onder mij lag een Engelse mevrouw van rond de 50 die total loss was. Ze liep maar 14 km per dag en was na 4 dagen al helemaal versleten!
We kregen een stuk stokbrood, koffie, boter en jam.
Om 07.30 weggegaan, foto's gemaakt en hup, gelijk een klim van 2,5 km en 9 procent. Wat ik toen nog niet wist was dat er nog vele zouden volgen.
En een wind! Bij het dalen kwam ik gewoon stil te staan en moest bij trappen om naar beneden te gaan. Het was wel windkracht 8.
De natuur is hier zo geweldig, sneeuw op de toppen, 's morgens fris en in de middag toch 20 graden.
In Los Arcos op het plein voor de kerk koffie gedronken. Daar zaten 2 Hollandse dames die vroegen of ik erbij kwam zitten. De ene uit Maastricht, de andere uit Breda. Ze kenden elkaar ook nog niet, zijn elkaar onderweg tegen gekomen en lopen nu samen op.
Ik ben in de kerk geweest, wat een pracht en praal. Daarna ben ik door gereden naar Viana waar ik heb ingecheckt in Albergue Izar. Ik was de laatste, alles weer vol. Nu een biertje, laat de boeren maar dorsen.
Om 19.00 uur eten, om 22.00 uur het licht uit, morgen om 06.00 uur de lichten weer aan en weer op weg.
Ik zit nu op het terras te kletsen met een Duitse mevrouw over van alles en nog wat, gezellig!
Vandaag 62,7 km gereden en wel 6 x de Alphe de Huez op, maar dat geeft niet, en 2193 kcal verbruikt.

  • 19 Mei 2016 - 21:27

    Els:

    Je tikt Viana in, ligt toch echt in Spanje en volgens de computer zit je opeens in Brazilië. Moet niet gekker worden, maar je schiet al lekker op!

  • 19 Mei 2016 - 21:56

    Rene:

    Wat een mooie verhalen Jaap.
    Ga zo door !!!!!!!

  • 19 Mei 2016 - 22:21

    Sjoukje:


    Gaat goed jaap. Je bent een kanjer! Hou vol

  • 21 Mei 2016 - 14:14

    Tineke En Jaap:

    Gaat zeker erg goed Jaap,wel even goed gekeken maar je zat volgens de vlag toch in Brazilie,energie genoeg toch?maar het gaat zo te lezen prima,kanjer ga zo lekker door!!! Jaap/Tineke.

  • 21 Mei 2016 - 21:52

    Ton En Anja,:

    Hoi wereldreiziger,
    Je maakt wat mee, genoeg om de rest van je leven veel te vertellen te hebben!
    Zo'n reis blijft je gewoon bij, leuk dat je langs veel bekende plaatsen komt.
    Laat eten in Spanje, kun je ook veel pelgrimsmenu's bestellen op de slaaplekken?
    Oeps we hoorden van Els dat de slaapplekken vaak vol zijn, misschien toch iets eerder stoppen ook al gaat het lekker.
    Fijn dat je ook veel contacten maakt, veel beter dan in Frankrijk, toch.
    Iedereen heeft natuurlijk maar een doel, een Compostella halen in Santiago, wij twijfelen daar geen moment meer aan, jij doet dat gewoon.
    Goede reis verder en Bon Camino.

    Groet Ton en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Logroño

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Per fiets alleen naar Spanje

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

3 juni

03 Juni 2016

2 juni

03 Juni 2016

1 juni

30 Mei 2016

30 mei

29 Mei 2016

29 mei
JAAP

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 12749

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 28 Juni 2016

FIETSTOCHT NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA.

Landen bezocht: