17 mei - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 17 mei - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

17 mei

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

19 Mei 2016 | Spanje, Roncesvalles

Dinsdag 17 mei: 6 uur opgestaan en alles ingepakt. Om 08.00 uur naar het postkantoor gegaan in de hoop dat hij vroeger dan 09.00 uur zou open gaan.
Dat was natuurlijk niet zo. Er waren nog een man of 12 die spullen terug naar huis stuurden. Ik heb alles in een doos gedaan en wat er niet in paste heb ik weg gedaan. Het was alsnog 8 kg, € 36,= betaald en om 09.30 aan de klim van 27 km begonnen.
Dit was echt zwaar, maar ... ik heb het gehaald! Vraag niet hoe, maar dat geeft niet, ik ben er over heen, punt uit!!
In Roncesvalles koffie gedronken met een punt! Ik heb 4,5 uur geklommen.
Daarna in een volgend plaatsje tentje opgezet op de camping. Nu lig ik al heel de middag in de zon,lekker hoor.
Morgen ga ik niet zover. Ik wil door Pamplona heen en foto's maken. Ik probeer nu foto's door te sturen omdat hier wifi is, schiet niet op, straks nog maar eens proberen.
Wat erg gaaf is, is de natuur hier. Van die grote arenden die boven je hoofd vliegen, vannacht veel uilen gehoord.
Het nieuwe luchtbed heeft het goed gedaan, loopt wel een beetje leeg.
Vandaag 35 km geklommen en 3874 kcal verbruikt.