9 mei 2016 - Reisverslag uit Taillebourg, Frankrijk van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu 9 mei 2016 - Reisverslag uit Taillebourg, Frankrijk van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

9 mei 2016

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg JAAP

10 Mei 2016 | Frankrijk, Taillebourg

Maandag 9 mei om 6 uur wakker, blijven liggen tot half 7. Gegeten, eitje en water gekookt op de bijgelegen camping waar ik niet op mocht.
08.15 uur weggefietst in de regen, kon net niet droog inpakken.
Tot 14.00 uur regen gehad, daarna werd het droog maar grijs met 19 graden.
Het is niet leuk zolang in de regen te rijden maar je wilt door, en wordt nat en klam.
Om 17.00 uur is het weer gaan regenen, niet zomaar, het komt met bakken uit de lucht. Gelukkig nog maar een uurtje naar de camping, onderweg eten gekocht voor morgen vroeg.
Helaas, de camping is opgeheven zoals iedere keer hier in Frankrijk!
In het dorpje Taillebourg gevraagd of er in de buurt iets was. Zet je tentje maar op het veldje bij de rivier en er is daar een restaurantje. Daar zit ik nu dit verhaal uit te schrijven en jawel, de kok spreekt Hollands dus we kletsen wat. Hij zegt: je gaat toch in dit weer niet in je tent slapen, ga maar met mij mee als ik hier klaar ben en dan slaap je bij mij thuis.
Ik zal even aan mijn vriendin vragen of het goed is.
Na een tijdje kwam hij zeggen dat het toch niet zo'n goed idee was, dus hij heeft voor mij een overnachting geregeld in het dorp.
Daar bleek een speciale plek te zijn voor pelgrims.
Ik heb in ieder geval zeer goed gegeten.
Buiten regent het zo erg dat je er eng van wordt.
Vandaag 120,8 km gereden en 3696 kcal verbruikt.

• 11 Mei 2016 - 10:26

Ton En Anja:

Hoi Jaap, het weer zit je niet echt mee. Maar je schiet wel enorm op. Veel meer kilometers per dag dan je van te voren gedacht had! Beren conditie dus! Binnen een paar dagen in st Jean Pied.
    Leuke stukjes die we allemaal volgen. Veel plezier, mooi weer en Bon Camino.
    Ton en Anja.

• 11 Mei 2016 - 20:34

Sabrina :

Goed bezig Jaap! Leuk om je stukjes te lezen. Hopelijk wordt het weer snel beter!
    Liefs Sabrina

• 12 Mei 2016 - 13:19

Johan, Katja En Ben:

Ome Jaap, Chapeau! dat je al zo goed op weg bent. Hopelijk gaan de weergoden snel meewerken. Ga zo door!

• 12 Mei 2016 - 23:15

Karin:

Ha die Jaap,
    Leuk om je dag verslagen te lezen. Ik lees dat je veel kcal verbrand...gelukkig weet je wel hoe je je maag moet vullen anders kom je als een halve Jaap terug;)
    Respect man, geniet van het trappen, hopelijk gaat het beter met de bibs, de mensen en de natuur.
    Groetjes van ons

• 13 Mei 2016 - 13:26

Marina Blokzijl:

Hallo Jaap,
    Leuk om je avontuur mee te beleven via Facebook..je bent al ver op weg!
    Het vakantieseizoen begint laat in Frankrijk, de campings zijn helaas nog niet klaar, maar creatief als jij bent, komt dat altijd weer goed. Veel succes en vooral plezier op je tocht. Op naar het warme Spanje! Groet uit het Wageningse, Marina

• 15 Mei 2016 - 09:17

Tineke En Michael:

Ha die Jaap,
    Wat n pech heb je met t weer en je campings. Kan alleen maar beter worden!
    We wensen je veel succes, eindelijk☀️ en buen camino.
    Groeten uit n koud Worb,
    Michael en Tineke

• 16 Mei 2016 - 13:54

Rene:

Wat leuk om dit te lezen Jaap.
    Wat een ritten maak jij .
    Veel succes met je tocht!!!!!!

Groetjes Rene