Vrijdag 29april 2016 - Reisverslag uit Waregem, België van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu Vrijdag 29april 2016 - Reisverslag uit Waregem, België van JAAP ZWART - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29april 2016

Blijf op de hoogte en volg JAAP

03 Mei 2016 | België, Waregem

Vrijdag om half 11 pas vertrokken vanwege een zeerkoude nacht. Extra aangedaan in mijn slaapzak: thermobroek en shirt, sokken, fietsjas er overheen en ik had het nog koud.
Daarom heb ik wat langer gelegen. Broodje gegeten, koffie gezet en de boel ingepakt in de regen.
Het heeft de hele dag geregend en dus gefietst met regen kleding aan, niet nat geworden.
In het plaatsje Herinnes een bakje koffie gedaan nadat ik langs de Schelde had gefietst. Doorgereden naar Tournai waar ik de kathedraal heb bezocht en om een stempel ben gegaan.
Ben toen naar de grens gefietst, geen bord tegen gekomen en via een klinkerpad van 3 km naar Warlaing gereden. Daar een camping gezocht, bleek gesloten te zijn. In de buurt gevraagd of ergens slaapplaatsen waren. die waren er niet.
Ik ben terug gegaan naar de camping en heb net zolang aan het hek gerammeld tot er na 5 minuten iemand kwam kijken wat er aan de hand was. Ik mocht op de camping een plaatsje uitzoeken en heb mijn tent opgezet.
Trouwens, de eigenaar was zeer vriendelijk, het kostte maar € 8,= per nacht. Ik heb ondanks de regen en een zeer achterwerk toch nog 72 km gereden en 2644 kcal verbruikt.
Nu ga ik een soepje opzetten en me voorbereiden op de nacht. Hoop dat het niet zo koud wordt als vannacht.
Fietsketting gesmeerd en voorstandaard vast gezet, zat los.

• 03 Mei 2016 - 23:04

Cobien En Sjoukje:

Dat was een koude start Jaap! Gelukkig ga je naar het zuiden en zal het hopelijk steeds beter worden .
    . Leuk om je verhalen te lezen. We leven met je mee.

Groetjes van Cobien en Sjoukje